مدیریت / اهمیت زمان
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست

 

فکر شنبه تلخ دارد جمعه اطفال را          عشرت امروز بی اندیشه فردا خوش است
                                                                        ( صائب تبریزی)  
اهمیت زمان:
انسان ذهنی خلاق، پویا و وسیع دارد. توانایی های فیزیکی و ذهنی زیادی در آدمی وجود دارد و استعدادهای بالقوه و بالفعل بشر فراوان است. اما با این وجود، محدودیت هایی نیز وجود دارد. عواملی که باعث بروز این محدودیت ها می گردند نشات گرفته از پیامدهای دنیای فیزیکی اطرافمان است.
این عوامل موجب می گردند که انسان گرفتار این محدودیت ها شود، چرا که انسان در زمان حیات، محصور در قالب فیزیکی خود است. عوامل محدود کننده مذکور متعدد هستند که معمول ترین آنها "زمان" می باشد. در توصیف زمان سه واژه را اختصاص می دهند که عبارتند از: گذشته، حال و آینده.
"گذشته" زمانی است که در جایی دیگر "حال" بوده ، پویا بوده، وجود داشته و حس گردیده، ولی الآن دیگر وجود ندارد. چرا که جای آن "گذشته" را زمان "حال" گرفته، "آینده" نیز زمانی است که هنوز تجربه نگردیده است، هنوز محسوس نشده و هنوز وجود ندارد، ولی در جایی و زمانی دیگر آن "آینده" نیز حال خواهد شد.
پس "گذشته" و "آینده" نمودهای دیگری از زمان "حال" هستند. بنابراین آنچه که در بحث زمان حائز اهمیت است، قسمت حال آن است، چرا که گذشته زمانی حال بوده و آینده نیز زمانی حال خواهد شد و این دو پویایی و طراوت حال را ندارند، زیرا گذشته و آینده وجود ندارند، مگر اینکه ما خود آگاهانه بخواهیم تصویر آنها را در زمان حال به وجود آوریم. گذشته و آینده منشا زمان حال نیستند، بلکه زمان حال است که گذشته و آینده را به وجود می آورد. پس از آنجایی که گریزی از حال نیست، بهتر ان است که به آن خوش آمد بگویید و با آن دوست شوید.
زمانی که با لحظه حال آسوده نباشید، به هر کجا بروید نا آرامی و تنش را با خود به همراه خواهید برد. ما هیچ وقت به گذشته نیاز نداریم، مگر در مواردی که گذشته کاملا به لحظه حال مرتبط باشد و بخواهیم از آن نکته ای برگیریم. ما منکر عبرت گرفتن از گذشته و تاریخ گذشتگان نیستیم. اما زمانی به آن مراجعه می کنیم که در لحظه حال به آن احتیاج داشته باشیم. به آینده نیز نیاز نداریم، مگر اینکه موقعیت زمان حالمان ایجاب کند.
ما منکر آینده نگری و برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت نیستیم. اما این مراجعه به آینده نباید موجب انتظار کشنده شما کردد. شما چه مدت از زندگی خود را در گذشته و آینده سیر می کنید؟ انتظار و تجدید خاطرات گذشته حالتهای ذهنی هستند و در اصل حاکی از آنند که شما اکنون را نمی خواهید. یعنی آنچه را که دارید نمی خواهید و آنچه را که ندارید، می خواهید.
" time" isnt the test. Time is something you spend doing the tests.

Time is not the test , but everything is measured against the time, we even differentiate the things against the time most of the time

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:زماه,مدیریت زمان,گذشته,حال,آینده,صائب تبریزی,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب